Пользователи: 404
- 2013 Квітень
- 2013 Травень
- 2013 Серпень
- 2013 Жовтень
- 2013 Листопад
- 2013 Грудень
- 2014 Січень
- 2014 Лютий
- 2014 Березень
- 2014 Травень
- 2014 Червень
- 2014 Серпень
- 2014 Вересень
- 2014 Жовтень
- 2014 Листопад
- 2014 Грудень
- 2015 Січень
- 2015 Лютий
- 2015 Березень
- 2015 Квітень
- 2015 Червень
- 2015 Липень
- 2015 Серпень
- 2015 Вересень
- 2015 Жовтень
- 2015 Листопад
- 2015 Грудень
- 2016 Січень
- 2016 Лютий
- 2016 Березень
- 2016 Квітень
- 2016 Травень
- 2016 Червень
- 2016 Серпень
- 2016 Вересень
- 2016 Жовтень
- 2016 Листопад
- 2016 Грудень
- 2017 Січень
- 2017 Березень
- 2017 Травень
- 2017 Червень
- 2017 Серпень
- 2017 Вересень
- 2017 Жовтень
- 2017 Листопад
- 2017 Грудень
- 2018 Січень
- 2018 Лютий
- 2018 Березень
- 2018 Квітень
- 2018 Травень
- 2018 Червень
- 2018 Липень
- 2018 Вересень
- 2018 Жовтень
- 2018 Листопад
- 2018 Грудень
- 2019 Січень
- 2019 Лютий
- 2019 Квітень
- 2019 Травень
- 2019 Червень
- 2019 Вересень
- 2019 Жовтень
- 2019 Листопад
- 2019 Грудень
- 2020 Січень
- 2020 Лютий
- 2020 Березень
- 2020 Квітень
- 2020 Травень
- 2020 Серпень
- 2020 Вересень
- 2020 Жовтень
- 2020 Листопад
- 2020 Грудень
- 2021 Січень
- 2021 Лютий
- 2021 Березень
- 2021 Квітень
- 2021 Вересень
- 2021 Грудень
- 2022 Липень
- 2022 Вересень
14:32 Методичні рекомендації про викладання математики у 2017/2018 н.р. | |
Лист МОН України від 09.08.2017 №1/9-436 Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017/2018 навчальному роціДодаток до листа Міністерства освіти і науки України від 09.08.2017 р. № 1/9-436
Математика Відповідно до Типових навчальних планів для ІІ ступеня
загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених наказом Міністерства освіти
і науки України від 29.05.2014 № 664, на вивчення математики у 9 класі
відводиться 4 години на тиждень (2 години алгебри і 2 години геометрії). Основним посилом громадського обговорення навчальної
програми з математики для учнів 5-9 класів була надмірна завантаженість курсу,
тому було прийнято рішення максимально розвантажити наявний матеріал в межах
чинного Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.
Вилучено деякий матеріал, який не використовується ні для логічного розгортання
курсу, ні під час розв’язування задач і не має прикладного значення, звужено
межі застосування окремих математичних фактів, зменшено обсяг громіздких
обчислень і перетворень. Розвантаження відбулося також за рахунок уточнення,
коригування очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів з
метою спрощення деяких з них, уникнення надмірної їх деталізації. До програми додано таблицю з переліком ключових
компетентностей, та завданнями покладеними на математику для їх розвитку. Також значна увага
приділяється вивченню наскрізних ліній. Усього виділено 4 наскрізні змістові
лінії (однакові для всіх навчальних предметів): • Екологічна безпека та сталий розвиток • Громадянська відповідальність • Здоров'я і безпека • Підприємливість та фінансова
грамотність Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і
загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів;
їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища. Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами,
які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають
здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях. Основним засобом імплементації наскрізних ліній у математику
є вибір задач. Також це можливо за рахунок виконання навчальних проектів, під
час виконання яких учні повинні працювати групами, розділяти ролі, вчитись
взаємодіяти в колективі, шукати та аналізувати інформацію, презентувати власні
наробки на загал. Наводимо приклади тем проектів, що можна запропонувати для
учнів: - 5 клас:
«Природні ресурси рідного краю, України, світу»; «Геометричні об'єкти в
архітектурі», «Художня математика». - 6 клас:
«Паралельні та перпендикулярні прямі в нашому житті»; «Організація правильного
харчування». - 7 клас,
алгебра: «Фунціональні та нефункціональні залежності в реальному житті»
(наприклад «Залежність тривалості життя від паління», «Залежність гальмівного
шляху машини від її швидкості»). - 8 клас,
алгебра: «Використання графіків функцій при моделюванні одягу», «Графіки в
мистецтві». - 9 клас,
алгебра: «Розрахунок кількості бактерій протягом певного часу», «Дослідження
рівня захворюваності під час епідемії грипу». - 7 клас,
геометрія: «Трикутник в українському орнаменті», «Трикутні форми в архітектурі
та побуті», «Трикутник в геодезії». - 8 клас,
геометрія: «Школа Піфагора», «Цікаві узагальнення теореми Піфагора», «Подібні
трикутники в архітектурі та побуті». - 9 клас,
геометрія: «Многокутники в архітектурі та будівництві», «Геометричні об’єкти в
архітектурі», «Геометрія паркетів, орнаментів, орігамі», «Розрахунок вартості
матеріалів для ремонту кімнати». Проаналізовано міжпредметні зв'язки, по можливості
переставлено математичний матеріал для кращого його використання в інших
предметах. Зокрема, у межах теми «Раціональні вирази» (8 клас) переставлено
стандартний вигляд числа, що використовується в хімії. Відбулося посилення практичної спрямованості курсу
математики. По можливості більшість задач, що пропонуються учням для
розв'язання, повинні мати практичний зміст. Для зручності вчителів у кінці
кожного класу сформульовано певний перелік практичних задач, що можуть
виконуватись на уроках. Їх розв’язання сприятиме реалізації наскрізних ліній ключових
компетентностей. Зазнала змін також структура програми. На перше місце
поставлено очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів, а не
зміст навчального матеріалу, необхідний для їх досягнення, щоб підкреслити, що
не самі знання є основною метою навчання. Очікувані результати навчання
упорядковані за знаннєвим, діяльнісним і ціннісним компонентами. Зміни стосуються
кількості годин на кожну тему. Із усіх класів було вилучено теми для
повторення. Також орієнтовану кількість годин замінено на мінімальну. За
рахунок цього виділено суттєву кількість годин резерву, що пропонується
використати на розгляд вчителів: повторення матеріалу на початку та/або в кінці
року, збільшення кількості годин на кожну із вказаних у програмі тем. Як і
раніше вчитель вільний змінювати порядок вивчення тем, якщо це не порушує
логіку викладення матеріалу. Суттєві зміни у змісті навчання Алгебра 9 клас 1. Змінено
порядок вивчення теми «Послідовності, прогресії» (тепер вона вивчатиметься
раніше). 2. Введено тему
«Основи комбінаторики, ймовірності, статистики», але очікувані результати її
вивчення максимально спрощені. Геометрія 7 клас 1. Повернуто
основні задачі на побудову, але на рівні ознайомлення саме з основними
побудовами (без вироблення уміння розв’язувати задачі на побудову за допомогою
основних задач). 9 клас 1. З теми
«Геометричні перетворення» вилучено навчальний матеріал, що стосується
перетворення подібності та площ подібних фігур. Дев’яті класи з поглибленим вивченням математики
розпочинають навчання за новою навчальною програмою. «Навчальну програму
поглибленого вивчення математики у 8-9 класах загальноосвітніх навчальних
закладів» (авт. Бурда М.І., Городній М.Ф., Номіровський Д.А., Паньков А.В.,
Тарасенкова Н.А., Чемерис М.В., Швець В.О., Якір М.С.) розміщено на сайті
Міністерства освіти і науки України. Навчальна програма передбачає 8 годин на
тиждень (5 годин алгебри і 3 години геометрії). Нагадуємо, що в навчально-виховному процесі можна
використовувати лише ту навчальну літературу, що має відповідний гриф
Міністерства освіти і науки України і зазначена в Переліку навчальних програм,
підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством
освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах. Під час підготовки вчителів до уроків радимо використовувати
періодичні фахові видання: «Математика в рідній школі», «Математика»,
«Математика в школах України». | |
|
Всього коментарів: 0 | |