Четвер, 22.04.2021, 03:34
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гость
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 215
Статистика

Пользователи: 387
Форма входу
Пошук
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ
Математика, логіка, інтелект
Головна » Файли » Мої файли

Матеріали до 2014-2015 навч. року
[ Викачати з сервера (316.6 Kb) ] 20.08.2014, 12:24
О.М.Козлова, методист лабораторії природничо-математичних дисциплін ЧОІПОПП Професійний саморозвиток вчителів математики в освітньому Інтернет-просторі Математика цікава тоді, коли живить нашу винахідливість і здатність міркувати. Д. Пойа Має значення тільки те знання, яке використовується на практиці. Гордон Драйден Сьогодні ми розуміємо: бути гарним професіоналом означає бути в постійному пошуку, зростанні, розвитку. Праця педагога відрізняється високою мобільністю, надзвичайною складністю, вимагає від нього глибоких та різнобічних наукових, професійних знань, умінь, навичок, що становлять основу професійної компетентності. Професійна компетентність педагога є не лише сумою теоретичних знань та вмінь їх репродукувати у певному обсязі згідно з правилами, а й мотивом і засобом розвитку навичок практичних дій в інформаційному суспільстві. Можливість різнобічного розвитку учня пропонують саме сучасні методики навчання і новітні технічні здобутки. Широке й ефективне впровадження інноваційних методик і технологій у навчально-виховний процес сприяє підвищенню його якості, зацікавленості учнів і вчителів, є важливим етапом процесу реформування традиційної системи освіти в контексті глобалізації. Сучасна загальноосвітня школа функціонує в особливих умовах, специфіку яких багато в чому визначає глобальний процес інформатизації суспільства, культури, освіти. Термін «медіа» (від лат. «Media» - засіб) використовується в сучасному світі як аналог поняття засобів масової інформації та комунікації, куди входять друк, малюнок, радіо, кінематограф, телебачення, відео, мультимедійні комп'ютерні системи, включаючи Інтернет. При цьому електронні медіа розглядаються як комплексний засіб освоєння людиною навколишнього світу (в його соціальних, моральних, психологічних, художніх, інтелектуальних аспектах). Масштаби впливу Інтернет - технологій та медіа на різні сфери життя зростають з кожним днем. Це ставить нові завдання перед освітньою системою, вимагає від людини не тільки знання сучасних технічних пристроїв передачі інформації та вміння з ними працювати, але й певного рівня критичного мислення, навичок самостійної роботи, творчих здібностей і т. ін. Особливу цінність набуває здатність орієнтуватися в єдиному освітньому просторі та особистому інформаційному полі. Інтернет - технології та електронні медіа мають великий освітній потенціал, при їх використанні значно змінюється роль учителя і учня, характер самого навчання, його методи і зміст, відбувається становлення інноваційної особистості ХХІ століття. Тому лабораторією природничо-математичних дисциплін ОІПОПП з 2013 року обрана така проблема: Організація взаємодії вчителів природничо-математичних дисциплін в освітньому Інтернет - просторі як засобу професійного саморозвитку. Серйозною проблемою системи освіти є недооцінка соціальної ролі інформаційних ресурсів суспільства. Незважаючи на численні дослідження в даній області, ряд проблем залишається невирішеним. На сучасному етапі розвитку вітчизняної освіти виявляються протиріччя: між існуючим соціальним запитом на орієнтацію в інформаційному світі випускників освітніх установ і недостатнім медіа оснащенням освітнього процесу; між необхідністю зміни змісту і методів навчання відповідно до умов сучасного інформаційного простору і неготовністю вчителів до даних перетворень; між очікуваною ефективністю навчально-виховного процесу завдяки медіа та відсутністю науково обґрунтованих засобів і способів їх застосування в освіті. З метою подолання цих проблем для вчителів математики та методистів Р(М)МК нашої області був створений сайт «МАТЕМАТИЧНИЙ ЕВЕРЕСТ ЧЕРКАЩИНИ», який функціонує з початку 2013 року. Одна з його рубрик, а саме: «методична служба Р(М)МК», створена для презентування кожним районом (містом) проблеми та основних завдань Р(М)МО вчителів математики, структури методичної роботи, яка допомагає ефективно розв’язувати поставлені завдання, висвітлення цікавого досвіду тощо. Але, на жаль, такі матеріали розмістили лише Золотоніський, Уманський, Христинівський, Черкаський райони і м. Сміла. Що ж іншим заважає долучитися до спільної праці? Адже колективна співпраця дає можливість досягати кращих результатів у вирішенні різних проблем, відбувається процес взаємо- і самонавчання та професійного розвитку. А систематично поповнюючи свої сторінки новими матеріалами з досвіду роботи вчителів, висвітлюючи проведення методичних заходів різних форм тощо, ви маєте можливість презентувати успіхи і досягнення освітян вашого району та збагачувати власну скарбничку цікавих методичних форм та заходів. Сайт містить також рубрики: • Методична скринька  Кращий досвід наших вчителів  Сучасні освітні технології  Проектуємо урок математики  Позакласна робота • Поглиблене вивчення математики • Готуємось до олімпіади, конкурсів, ДПА, ЗНО, які поповнюються матеріалами слухачів курсів підвищення кваліфікації вчителів математики (творчі залікові роботи). З метою підвищення ефективності впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес загальноосвітніх навчальних закладів області у рамках обласної виставки «Освіта Черкащини – 2014» проводився конкурс на кращу серію цифрових ресурсів для навчально-методичного забезпечення навчально-виховної діяльності загальноосвітніх навчальних закладів. Завданнями Конкурсу є: - виявлення творчих доробків педагогічних працівників з упровадження інформаційно-комунікаційних технологій в організацію навчально-виховного процесу; - поповнення «Колекції цифрових ресурсів» на Черкаському освітянському порталі; - максимально повне забезпечення навчально-виховного процесу освітніх закладів області додатковими ресурсами – наочними засобами та інформаційними матеріалами; - підвищення якості, доступності та конкурентоспроможності освітніх послуг у навчальних закладах області; - створення умов для системного впровадження та активного використання інформаційно - комунікаційних технологій всіма учасниками освітньої галузі у власній педагогічній діяльності. Вчителями математики було представлено 56 робіт з 21-го району. За результатами конкурсу відзначені: Дипломом Департаменту освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації 1. Лискова Світлана Миколаївна, учитель математики Золотоніської спеціалізованої школи № 2 інформаційних технологій Золотоніської міської ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Електронні тести з математики за новим державним стандартом для 5 класу». 2. Куделя Інна Степанівна, учитель математики Новодмитрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Золотоніської районної ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Графіки функцій та їх застосування до розв’язування рівнянь, нерівностей та їх систем». 3. Курінна Галина Василівна, учитель математики Корсунь-Шевченківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Корсунь-Шевченківської районної ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Відсотки. Середнє арифметичне (Математика. 5 клас)». 4. Гулінська Наталія Олегівна, учитель математики Тальнівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Тальнівської районної ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Комп’ютерні тести для поточного контролю навчальних досягнень учнів (математика, 5 клас)». 5. Гуць Лариса Григорівна, учитель математики Христинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Христинівської районної ради. 6. Бондаренко Тетяна Володимирівна, Перебийніс Світлана Миколаївна, учителі математики Смілянської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів №10 Смілянської міської ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Коло і круг – тіла обертання, 6 клас»; Грамотою ЧОІПОПП 1. Цимбал Тетяна Анатоліївна, учитель математики Орловецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Городищенської районної ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Квадратні корені і дійсні числа. Алгебра 8 клас». 2. Гергель Ольга Василівна, учитель математики Орловецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Городищенської районної ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Відсотки. Математика, 5 клас». 3. Білоконь Леся Михайлівна, учитель математики Смілянської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 6 Смілянської міської ради, Білоконь Станіслав Васильович, учитель математики Смілянської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 11 Смілянської міської ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Квадратні рівняння. Алгебра, 8 клас». 4. Галяс Сергій Степанович, учитель математики Углуватського навчально-виховного комплексу «дошкільний навчальий заклад – загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів» Христинівської районної ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Електронний збірник завдань математика, 5 клас». 5. Лисиця Марія Іванівна, Прохорчук Тетяна Павлівна Чумак Надія Іванівна, учителі математики Смілянського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І ступеня – гімназія» Смілянської міської ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Відношення і пропорції. 6 клас». 6. Левченко Валентина Феофанівна, учитель математики Буцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Маньківської районної ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Систематизація та узагальнення фактів і методів планіметрії. 10 клас. Профільний рівень». 7. Вольвач Станіслав Дмитрович, учитель математики Жовнинського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Чорнобаївської районної ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Звичайні дроби, 5 клас». Сертифікат ЧОІПОПП отримали: 1. Перебийніс Світлана Миколаївна, учитель математики Смілянської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів №10 Смілянської міської ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Геометрія, 9 клас». 2. Пономаренко Олена Валеріївна, учитель математики Вергунівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Паралельність площин. Геометрія. Академічний рівень, 10 клас». 3. Івлєва Олена Василівна, учитель математики Журжинецького навчально-виховного комплексу «дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів» Лисянської районної ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Комп’ютерні тести по темі «Степінь»». 4. Кравченко Наталія Олексіївна, учитель математики Звенигородської загальноосвітньої школи - інтернат І-ІІІ ступенів Звенигородської районної ради; Онищенко Леся Олександрівна, учитель математики Звенигородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Звенигородської районної ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Електронний посібник з алгебри «Теорія ймовірності», 11 клас». 5. Косенко Вікторія Володимирівна, учитель математики Золотоніської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 Золотоніської міської ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Показникова функція. 11 клас». 6. Трепак Наталія Володимирівна, учитель математики Лисянської загальноосвітньої школи № 2 Лисянської районної ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Елементи прикладної математики. Відсотки. 6 клас». 7. Солохова Світлана Анатоліївна, учитель математики Уманської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів №4 Уманської міської ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Множення і ділення десяткових дробів. Математика, 5 клас». 8. Мельничук Людмила Миколаївна, учитель математики Ягубецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Христинівської районної ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Звичайні дроби». 9. Творча група учителів математики Тальнівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 - гімназія» Тальнівської районної ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Математичний калейдоскоп. Педагогічний програмний засіб». 10. Чередниченко Людмила Володимирівна, учитель математики Тальнівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 - гімназія» Тальнівської районної ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Степінь. Площі та об’ємні фігури». 11. Музика Анна Іванівна, учитель математики Уманської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 14 Уманської міської ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Повторення та систематизація навчального матеріалу». 12. Кліщова Ольга Володимирівна, Салига Катерина Олексіївна, Островий Сергій Григорович, учителі математики Хмільнянського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Канівської районної ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Інтерактивний тренажер». 13. Дем'яненко Вікторія Михайлівна, учитель математики Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 10 Черкаської міської ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Натуральні числа і дії над ними. Геометричні фігури і величини». 14. Сахно Світлана Володимирівна, учитель математики Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 19 Черкаської міської ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Звичайні дроби». 15. Антонова Світлана В'ячеславівна, учитель математики Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №32 Черкаської міської ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Розв'язування трикутників». 16. Бушина Інна Борисівна, методист Черкаського міського методичного кабінету установ освіти Черкаської міської ради, за серію цифрових ресурсів з теми «Електронний зошит з математики (інклюзивна форма навчання), 5 клас». Однак частина робіт не відповідала вимогам конкурсу, зокрема: • не дотримано добірку та обсяг матеріалу, • не вказано електронні адреси мультфільмів, • окремі гіперпосилання неактивні, • є фактичні помилки, нечіткі умови у задачах та математичні помилки, • розроблено лише один тип ресурсів для використання у підготовці до уроку та під час його проведення, • відсутня або не розкриває суті змісту пояснювальна записка, • серія не сформована окремими папками (до кожного ресурсу), • розмір одного цифрового ресурсу не повинен перевищувати 200 Mb, • не дотримано вимог до оформлення текстових матеріалів та презентацій «Microsoft Power Point». Наступним важливим напрямком організації науково-методичної роботи у міжкурсовий період є проведення обласних семінарів та обласних творчих груп. Так, у 2013-2014 навчальному році відбулися: • обласний семінар керівників районних, міських методичних об’єднань учителів математики з проблеми: «Формування математичної компетентності учнів у навчально-виховному процесі» (в Інтернет - режимі), з матеріалами обговорення даної проблеми можна ознайомитися на сайті «МАТЕМАТИЧНИЙ ЕВЕРЕСТ ЧЕРКАЩИНИ»; • обласний семінар методистів міських, районних методичних кабінетів, які відповідають за викладання предметів природничо-математичного циклу, з проблеми «Розвиток професійної компетентності вчителя через систему методичної роботи»; • засідання творчої групи методистів міських, районних методичних кабінетів, які відповідають за предмети природничо-математичного циклу з проблеми: «Оцінювання та самооцінювання якості методичної роботи з учителями природничо-математичного циклу на рівні району»; • настановне засідання і вебінар творчої групи учителів математики та інформатики з проблеми: «Використання хмарних технологій в розробці навчально-пізнавальних проектів (Технологія Web - квест)»; • засідання обласної творчої групи вчителів математики з проблеми «Дидактичне забезпечення поглибленого вивчення математики». Учасники групи вже підготували навчально-методичний посібник «Дидактичні матеріали з алгебри для 8 класу з поглибленим вивченням математики», який був схвалений вченою радою ЧОІПОПП. У січні-лютому 2014 року на Черкаському освітянському порталі (сайті Черкаського ОІПОПП) проведено обласну науково-практичну Інтернет-конференцію «Досвід дослідження актуальних проблем викладання математики у сучасній школі». Мета Інтернет-конференції – узагальнення досвіду дослідження актуальних проблем викладання математики; представлення інноваційних та сучасних технологій навчання математики у сучасній школі; презентація ефективних шляхів використання інформаційно-комунікаційних технологій в організації викладання математики. Для обговорення теми було запропоновано наступні питання: 1. Актуальні проблеми викладання математики в контексті нормативних документів. 2. Досвід використання інноваційних педагогічних технологій навчання математики в практиці. 3. Досвід організації дослідницької діяльності учнів у процесі вивчення математики. 4. Сучасні технології методичного супроводу навчання математики в сучасній школі. 5. Шляхи використання ІКТ та потенційних можливостей мережі Інтернет у професійному саморозвитку учителів математики. У конференції взяли участь понад 80 вчителів області. Матеріали 45-ти учасників було включено до збірки статей, з якими можна ознайомитися на сайті. Зокрема, за матеріалами можна зазначити наступне: Збільшення активних методів навчання підвищують участь кожного учня та його інтерес до діяльності, що робить сучасний навчальний процес більш ефективним. Однією з проблем сучасної освіти є розвиток творчих здібностей учнів. Дослідницька діяльність є однією з форм творчої діяльності. Розвиток особистості учня, його інтелекту, почуттів, волі здійснюється лише в активній діяльності. Здатність учнів до творчої (а значить, і до дослідницької) діяльності ефективно розвивається в процесі правильно організованої діяльності під керівництвом вчителя. Творча діяльність учня здійснюється на основі самоорганізації, здатності самостійно планувати свою діяльність, здійснювати самоконтроль, опанування навичками спостереження, експериментування, зіставлення і узагальнення фактів, вміння робити висновки т.д. Необхідно створювати умови, що сприяють виникненню в учнів пізнавальної потреби у набутті знань, в оволодінні способами їх використання та впливу на формування умінь і навичок творчої діяльності. До рис творчої діяльності особистості можна віднести: логічне мислення, почуття новизни, цілеспрямованість дій, здатність розглядати явища і процеси з нестандартних точок зору і т.д. Учитель повинен виступати вмілим організатором систематичної самостійної пошукової діяльності учнів з отримання знань, придбання умінь і навичок і засвоєння способів розумової діяльності. Розвиваюча функція дослідницької діяльності з математики полягає в тому, що в процесі її виконання відбувається засвоєння методів і стилю мислення, властивих математиці, виховання усвідомленого ставлення до свого досвіду, формування рис творчої діяльності і пізнавального інтересу до різних аспектів математики. Беручи участь в навчальному дослідженні, учні навчаються математичної діяльності, бо безпосередньо виконують цю діяльність. Навчальні дослідження створюють свого роду платформу для активної розумової діяльності учнів. У такому випадку важлива не тільки робота учнів, але і те, яким чином вона виконується. Навчальне дослідження як метод навчання математики не тільки формує, розвиває мислення учнів, а й сприяє формуванню вищого типу мислення – творчого мислення. Основною формою підвищення кваліфікації вчителів була і залишається курсова підготовка, яка проводиться за очною, очно - дистанційною та очно - заочною формами навчання. Однак, якщо план замовлень на очні курси райони в цілому і виконують, то очно-дистанційна форма курсів підвищення кваліфікації вчителів незаслужено недооцінюється вчителями і методичними службами району, хоча ця нова форма проведення курсів має свої переваги і більш прийнятна для певних категорій педагогічних працівників. Так, у І півріччі 2014 року було проведено три потоки курсів вищезгаданої форми (організаційно-настановна сесія), на які за планом замовлень мали прибути всього 88 вчителів математики, а фактично перебувають на навчанні 58 осіб. № Учителі математики І і вищої категорії (недовиконання замовлення) 1. м. Сміла -3 2. м. Умань -2 3. м. Черкаси -1 4. Городищенський -2 5. Звенигородський -3 6. Золотоніський -1 7. Кам’янський -1 8. Канівський -2 9. Катеринопільський -3 10. К.-Шевченківський -2 11. Маньківський -1 12. Монастирищенський -1 13. Уманський -2 14. Шполянський -5 Слід розуміти, що очно-дистанційна форма підвищення кваліфікації припускає оптимальне поєднання переваг очного і дистанційного навчання та надає можливість: • значно збільшити тривалість підвищення кваліфікації без відриву слухачів від виконання професійних обов'язків; • підвищити рівень та якість самостійної роботи слухачів; • розвивати інформаційну культуру слухачів на базі широкого застосування у навчанні сучасних інформаційних, комп'ютерних та телекомунікаційних технологій. Навчально-методичне забезпечення викладання математики є ще одним пріоритетним напрямком роботи обласних творчих динамічних груп, які створюють навчально-методичні посібники та дидактичні матеріали для сучасної загальноосвітньої школи. Так, група у складі: Бузько В.Д., Бузько Л.П. (учителі Смілянської спеціалізованої школи І - ІІІ ступенів №12 Смілянської міської ради), Крикун Н.М. (учитель Смілянської загальноосвітньої школи І - ІІІ ступенів №7 Смілянської міської ради), Козлова О.М., методист ЧОІПОПП, створили: • збірники самостійних і контрольних робіт з алгебри і початків аналізу та геометрії для 10 та 11 класів, які навчаються на академічному і профільному рівнях (4 книжки). Посібники призначені для поточного і тематичного контролю навчальних досягнень учнів і містять самостійні та контрольні роботи тестової форми чотирьох рівнів складності, що охоплюють усі теми відповідного курсу; • серію навчальних посібників «Бліц-контроль» для 6-9 класів (7 посібників), які призначені для поточного контролю навчальних досягнень учнів і містять самостійні роботи, що охоплюють усі теми відповідного курсу. • «Робочий зошит з математики для учнів 5 класу (за новою програмою)». Цей зошит із друкованою основою складений відповідно до чинної програми з математики. Він містить основні означення, правила, алгоритми, завдання на відтворення і закріплення знань учнів, а також творчі завдання та практичні роботи. Протягом навчання та використання цього зошита учня супроводжують улюблені герої казок та мультфільмів, що сприяє збудженню та підтримці інтересу до навчання. • Навчальний посібник «Збірник контрольних та самостійних робіт з алгебри для 8 класу з поглибленим вивченням математики». А групою вчителів у складі Бузенко С.А., Лукьященко В.В. (учителі Золотоніської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Золотоніської міської ради) і Козлової О.М. підготовлений навчальний посібник «Алгебра 8 клас. Збірник самостійних і контрольних робіт для класів з поглибленим вивченням математики». Таким чином, висвітлені досягнення і зазначені проблеми орієнтують нас на необхідність розвитку професійної компетентності вчителів через систему різноманітних форм і засобів діяльності. А індикаторами якості науково-методичного супроводу підвищення кваліфікації педагогів мають бути: • готовність педагогічних кадрів до інноваційних змін, здатність відповідати викликам часу; • налаштованість фахівців на саморозвиток і навчання впродовж життя; • здатність педагогів прогнозувати результати своєї діяльності, моделювати навчально-виховний процес на основі досягнень сучасної педагогічної науки і практики; • спрямованість науково-методичного супроводу на ефективне використання нових технологій навчання, створення інформаційного простору та науково-методичного супроводу навчання на основних індивідуальних освітніх траєкторіях. Література: 1. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392) [Електронний ресурс] / Інтернет-сайт Міністерства освіти і науки України. – Режим доступу : http://mon.gov.ua/. 2. Квадріціус Л.В. Професійна самоосвіта вчителя // Управління школою. – 2006. - №13. – С.35-38. 3. Лист МОН України від 24.05.13 № 1/9-368 «Про організацію навчально-виховного процесу у 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі» [Електронний ресурс] / Інтернет-сайт Міністерства освіти і науки України. – Режим доступу : http://mon.gov.ua/. 4. Математика. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (затверджена наказом МОНмолодьспорту України від 06.06.2012 р. № 664 «Про затвердження навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня») [Електронний ресурс] / Інтернет-сайт Міністерства освіти і науки України. – Режим доступу : http://mon.gov.ua/. 5. Наказ МОН України № 664 від 29.05.2014 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 03.04.2012 р. №409" [Електронний ресурс] / Інтернет-сайт Міністерства освіти і науки України. – Режим доступу : http://mon.gov.ua/. 6. Наказ МОНмолодьспорту України від 03.04.2012 № 409 «Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня» (зі змінами) [Електронний ресурс] / Інтернет-сайт Міністерства освіти і науки України. – Режим доступу : http://mon.gov.ua/. 7. Ситник О.П. Професійна компетентність вчителя // Управління школою. – 2006. - №14. – С.2-9.
Категорія: Мої файли | Додав: козлова
Переглядів: 1201 | Завантажень: 71 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]